måndag, december 22, 2008

Krog, julmat och mörker

Bara för att jag inte hade lördagen planerad hände massor. Efter middagen som intogs vid datorn gick jag till grannarna för att dricka glögg. Sedan ringde pojkvännen och ville ha med mig till krogen.
Så det var bara att ta på sig glittertoppen och dra i väg. Hade skitskoj och var för första gången på länge lagom alkoholpåverkad.

Gårdagen blev mest en ligga-på-soffan-dag. Glodde på tre fyra filmer och åt chips. Var också till pojkvännens mamma och åt julbord och bytte julklappar. Börjar räcka med julmat nu. Och då har vi fortfarande inte firat julafton. Kräk.

Nåja. Glädjande är i alla fall att den mörkaste dagen är förbi. I dag är det ljust en liten liten längre stund än i går. Gött. Snart är det vår. Som jag längtar. Ja, förutom till den 10 mars då. Jag blir ju skitgammal nästa år ju ...

Inga kommentarer: