tisdag, december 30, 2008

Lyckligare än någonsin förut

Ibland funderar man. Ibland funderar man inte. En längre tid har jag bara gått omkring utan att reflektera. Något som brukar leda till att jag när jag väl funderar slås av all världens ångest och deppighet.

I dag funderade jag. Men i stället för ångest och olycka slog det mig att jag är lyckligare än jag varit på flera flera år. Jag har egentligen inga bekymmer just nu.

Jag har valt att bo här, beslutat mig för det och trivs med det. Jag känner mig kär. Jag känner att lyckan över jobbet börjar komma tillbaka sedan jag beslutade mig att sluta som nyhetschef. Jag är frisk – har inte ens lite magkrämpor som jag annars alltid dras med. Jag ser ljuset i tunneln när vi pratar hus och tror på en inflyttning inom överskådlig framtid. Allt är helt enkelt bra.

Alla beslut jag har fattat den senaste tiden har varit bra för mig. Inget velande mer, ingen mer ångest och ågren – bara bra beslut.
Kollegan L skrev till mig för inte så länge sen att det finns flera vägar som kan vara den rätta. Man behöver inte göra allt svart och vitt.
Och så är det. Jag är på rätt väg. Just nu trivs jag med livet. Jag är lycklig.

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna konstatera just det. Jag är lycklig.

5 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag är glad för din skull! hoppas det håller i sig.
Gott nytt år till er båda, hälsa så gott. Snart sticker jag, förhoppningsvis, till värmen =) kramar

Matilda sa...

Tack ska du ha! Ha det så gött i värmen! Och gott nytt år!
Kram

Anonym sa...

Va härligt att läsa detta inlägg!! Finns ju inget bättre än när folk (speciellt de man bryr sej om :-)) mår bra och är lyckliga!!!

Grattis till lyckan ;-)

Kramen till dej o GOTT NYTT ÅR!!! Hälsa han du bor med samma sak...

Anonym sa...

Gott nytt år!!hoppas år 2009 blir ett bra år!!

Kramar från oss

Matilda sa...

Erica: Så bra att du gläds med mig! Tack! Gott nytt till er!

Lina: Det blir det med all säkerhet! Gott nytt år till er båda också!