måndag, december 29, 2008

Blondes likes sprängämnen

Det är lustigt hur två helt skilda saker kan göra mig uppspelt och glad. Och med skilda, menar jag verkligen skilda.

Nummer ett: Sprängningen på bygget.
Herregud vad det är skoj med dynamit och feta däckmattor som flyger i luften. Också luktar det så himla gott med krut.
Stod en lång stund och pratade med sprängarn och ställde alla möjliga dumma frågor. Nu vet jag hur man gör. Om jag ändå fick prova själv.

Nummer två: Nytt hår.
Söta Emma hade en tid över i morgon vilket betyder att jag kommer att vara hot i håret på nyår. Den här gången blir det, tro det eller ej, mera slingor. Jag ska baske mig bli blond nu. På riktigt.

Så lätt blir min dag mer än lyckad. Dynamit och blont hår. Kan det bli bättre?

6 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Ja du är ju rena bombnedslaget som blondin, så vad kan passa bättre? ;-)

malin sa...

Haha, Nillas kommentar sa ju allt =)

Anonym sa...

ojoj..de lät spännande
de ska bli intressant att se dig blond,lycka till!!!Kram

Matilda sa...

Nilla: Haha, ja just det. =)

Malin: Visst gjorde den. Haha! Nja...

Lina (Jonas-Lina? eller Kd-Lina?): Det är inte så stor skillnad mot förut. Jag har ju varit nästan blond sedan i somras. =)

Anonym sa...

De e jonas lina...måste få se din nya frisyr..

Matilda sa...

Lina: Bra, bara så jag vet vem det är!
Du ser som sagt inte så stor skillnad. Lite blondare bara. Men snyggt såklart! =)