onsdag, december 17, 2008

En hyllning till public service

I går kväll var jag väldigt nära att kasta något hårt på tv:n i sovrummet. Något riktigt hårt.
Började vid tiotiden (dum som jag var) titta på Titanic som visades på TV3. Jag visste ju att den var lång och misstänkte att jag skulle få glo halva natten om jag ville se den klart. Men trodde jag skulle stänga av efter en stund.

Men i och med att jag inte hade sett filmen på flera år och dessutom slumrat på soffan under eftermiddagen kunde jag inte somna. Tänkte att jag bara skulle se klart filmen. I och med att skeppet redan hade börjat sjunka trodde jag inte att det kunde vara så lång tid kvar.

Men tji fick jag. Eftersom jävla as-TV3 har reklampauser på tio minuter var tionde minut tog ju filmen aldrig slut. Kvart i två var skiten slut. Och jag med.

Kan bara konstatera att jag aldrig någonsin mer ska se en film på TV3. Jävla skitkanal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att jag inte började titta. Det var svårt nog ändå att komma upp imorse.

Matilda sa...

Tur för dig! Jag har gått som en zombie hela dagen. Fy fan.