söndag, december 07, 2008

Jag är vaken alldeles för tidigt

Jag borde fortfarande sova. Jag borde inte alls ha vaknat vid nio och varit pigg. För nu är jag trött. Jättetrött. Och så ska jag på jobb så småningom.

Jag borde vara tröttare eftersom jag var på cocktailfest i går för F som fyllde 30. Det var hur trevligt som helst. Och jag var hur snygg som helst. Så klart. (Ja, ni förstår att det inte är allvarligt menat, men jag förtydligar med en parentes i alla fall.)

Hade en svart paljettklänning, rosa strumpbyxor, rosa örhängen och ett svart hårband med rosett. Och svarta klackisar då. Och rosa naglar. Har nog aldrig varit så finklädd. Någonsin. Men det var roligt. Klagade lite över att paljetterna hela tiden fastnade i strumpbyxorna så att jag visade rumpan varenda gång jag reste mig, men det är sådant man får ta om man ska vara snygg i cocktailklänning.

Hur som helst blev det här inlägget helt värdelöst. Och det jag egentligen skulle skriva var att pojkvännen eldade i pannan för första gången i går. I dag kopplar han på värmen in till huset. Helt otroligt, vi har värme!
Nu är det bara allt annat kvar. Fy fan.

4 kommentarer:

Milla sa...

Allt annat kvar? Tänk istället på allt som är klart. Ser fram emot när ni ska flytta in. Ha det bra. Milla

Ojsan sa...

vilken söt outfit!

Anonym sa...

Du var hur fin som helst ;-) Bara att instämma för mej som hade tur att dela kvällen med dej.

Matilda sa...

Milla: Ja, jag vet. Men det känns så tröstlöst ibland. Men egentligen är jag överlycklig över att en så stor grej är klar!

Foxy: Tack! Du skulle sett mig live ... =)

Erica: Haha, tack! Tack detsamma! Du var en puma!