torsdag, juli 10, 2008

Damn I wish I was a Lesbian


Jag såg den här bloggen som efterlyste ovanstående låt och kom att tänka på en grej. Pratade med T i tisdags om livet och annat krafs. Bland annat kom jag fram till jag ibland önskar att jag var lesbisk.

Det vore på något vis så mycket enklare. Jag har lättare att förstå många tjejer än många killar. Jag tycker att många tjejer är dödssnygga, jag kan till och med attraheras av tjejer. Och så tycker jag att det vore roligt på något vis. Precis som Annika Norlin i Hello Saferide beskriver det i låten ovan.

När jag och T pratade om detta sa T att man ju nästan är som ihop med sina tjejkompisar. Att man nästan är kär i dem. Man trivs ju i deras sällskap, vill hitta på saker med dem och gillar till och med att kramas med dem.

Det enda är ju att man oftast inte har sex med dem.
Men i och för sig. En del gamla gifta par har ju heller inte sex. Så vad är skillnaden egentligen?

4 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Hahaha, ja men oj så rätt. Jag håller med du. Man skulle ha förhållandet med en tjej och sen sex med en grabb på sidan om. Enkelt. =)

Tesa sa...

ja kloka jag sa ju att man har ju ett slags förhållande till sina tjejkompisar.. Man älskar dom, tänker på dom ofta, vill umgås mycket med dom, och saknar dom när man inte setts på ett tag.. Så det är bara den där biten med sex som man hoppar över. ;)

Matilda sa...

Mille: Har egentligen alltid undrat vad det där betyder. Betyder det haha typ, eller? Silly me.

Pernilla: Perfekt! Kan knappt bli bättre ju! =)

Tesa: Javisst, kloka du!

Sandra sa...

underbart inlägg! Det är så otroligt rätt! Sitter och lyssnar på den låten just nu. :)