fredag, juli 25, 2008

And start counting down...

”Men Matilda, berätta vad har hänt? Du är ju en zombie!”
Den trevliga hälsningsfrasen fick jag höra i morse av kollega F.

Och jag kan berätta vad som har hänt: Hjärnan har redan tagit semester. Lagt sig på hatthyllan och inväntar hösten. Den vägrar att samarbeta innan dess.

Den vill inte gå upp på morgonen heller. En kropp och en hjärna som inte vill gå upp = en omöjlig ekvation. = frukost (med knäckebröd eftersom varken min eller pojkvännens hjärna kommit ihåg att handla bröd) i bilen till jobbet. = inte hinna borsta tänderna. = en zombie.

Men semestern är i alla fall överskådlig nu. I horisonten kan jag ana den.
Det är elva dagar kvar om min hatthyllevärmare till hjärna har räknat rätt. Elva dagar av konstant arbete. Elva dagar som arbetsledare med nyhetstorka och en oanvändbar hjärna. Ser fram emot dem.


Not.

Inga kommentarer: