måndag, juli 14, 2008

Gabberober och bajsbilen igen

Är oförskämt pigg för att vara arbetsledare. (Men jag ska inte ropa hej ännu. Det är ju faktiskt bara måndag i dag...) Har på något vis energi tack vare att det händer saker på bygget. Och för att mamma och pappa kommer på torsdag. Yey!

Annars kan jag berätta att pojkvännen drar till Ikea i morgon för att handla garderober till sovrummet. Tyckte att jag inte lyxade någonting när jag bestämde vilka vi skulle ha, men ändå blev det en rejäl slant vi ska ut med.
Och i morgon kommer köksgolvet. Ännu mera pengar flyger i väg där. Det är tusans vad det kostar att bygga hus. Och då är ändå de värsta bitarna (panna, köksinredning, tak och så vidare) redan betalade.
Tur för mig att jag har köpstopp på grejer till mig själv. Då räcker pengarna till så mycket mer på bygget.

Och förresten måste jag punga ut med pengar på bajsbilen också. Har haft den på framvagnsinställning i dag. Och den blev knappt bättre. Felet på biljäveln måste vara något annat. Kul att kasta pengar i sjön. Skitkul.
Ska köpa nya däck till den nu så får vi se om något blir bättre. Som tur är vet jag att det är en nödvändig investering. Lamellerna (heter det så?) är synliga i däcken. Bara att hoppas att polisen inte ser det.

Okej. Ursäkta för det osammanhängande krafset. Blablabla.

Inga kommentarer: