fredag, november 14, 2008

Allt är lite konstigt

Jag skulle gärna ta en titt inne i mitt huvud just nu. Det måste hända spännande saker därinne. Allt i mitt liv är nämligen en enda stor röra just nu. Jag är en enda stor röra.

Det börjar med sinnessjuka drömmar om bebisbajs och att jag inte alls vill ha barn just nu. Och om jobbet och konstiga uppgifter där. Och konstiga drömmar om mat. Vaknar upp och är svettig, yr och helt färdig på morgnarna.

Och så till verkligheten. Total förvirring. Har tappat bort mobilen varje dag den här veckan. Ibland under pappershögarna på mitt skrivbord på jobbet, ibland under pappershögarna på köksbordet hemma, ibland under täcket i sängen, ibland liggandes på konstiga ställen. Har varit tvungen att ringa till den flera gånger. Är samtidigt väldigt glad över att det går att ringa till den när man tappat bort den. Det är värre med nycklar ...

Och så är det ännu mera kaos. Försover mig ena dagen. Glömmer ställa klockan den andra dagen. Glömmer att äta. Glömmer att dricka kaffe under hela arbetsdagen. Glömmer lösenord.
Eller så gör jag konstiga grejer. Som i dag då jag satte på mig trosorna fel väg. Inte bakochfram utan ena sidan mellan benen. Har gått så hela dagen. Orkade inte krångla av mig både byxor och skor när jag upptäckte det.

Å andra sidan kanske det inte är så konstigt att allt är lite konstigt när jag själv är lite konstig.

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Haha.. hade jag krånglat på mej mina trollisar fel väg hade jag absolut behövt vända på dom TVÄRT ^^

Matilda sa...

Mille: Haha! Ja, jag tror inte många skulle traska runt med felvända trosor faktiskt. Men jag orkade faktiskt inte. =)