torsdag, november 13, 2008

Pirr i ögonen och trött i huvudet

I morse försov jag mig på riktigt. Vaknade åtta. Börjar halv nio. Och jag har en halvtimmes resväg till jobbet.
Kom sist och slutligen bara en kvart försent. Och då hann jag blöta håret också så jag slipper se vansinnig ut hela dagen. Känns gött.

Det som inte känns gött är det eviga pirrandet i ögonen. Det har hållit på nu i över en månad. Har grusig syn, vill gnugga mig i ögonen hela tiden och på morgonen går det knappt inte ens att öppna ögonen. Kan det vara någon förkylningsskit?

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Det är nog det frekventa användatet av fataskärmar som gör dina ögon så besvärliga. Inte köpt ögondroppar ännu? =)

Matilda sa...

Fortfarande inte. Men jag har varit lite mindre vid datorn i alla fall.
Förutom i dag då...