måndag, november 17, 2008

Jag har massor att se fram emot

Livet leker. Jag är lycklig. Boostad från samtalet i går. Och så gillar att vara reporter igen. Inget ansvar bara skriva skriva skriva. Gött!
Dessutom har jag en sjuhelsikes vecka framför mig. En sjuhelsikes rolig vecka. Ett urval:

• I morgon gör jag min sista dag för veckan. Nionde dagen i rad och det börjar kännas som det börjar räcka. Fast helgen var oväntat rolig. Fotade en del själv vilket var skoj och så stod jag i en monter på en mässa. Var betydligt roligare än jag väntat mig. Snacka skit med folk som mest berömde en. Helt okej en söndag.

• På lördag är det julfest med jobbet. Yey. Med förfest där det vankas marguerita hörde jag det skvallras om. Det bästa med firmakalasen är att man kan ha skyhöga förväntning och ändå aldrig bli besviken. Det är något visst med tidningsfolk och sprit.

• På onsdag blir det stora städardagen. Ser egentligen inte fram emot det, men försöker peppa mig själv och låtsas att det ska bli skoj. Får se om det funkar. Pojkvännens bror med fru kommer på middag också. Det är däremot roligare. Och förresten är det ganska gött NÄR det väl är städat.

• På torsdag tänkte jag pallra mig in till stan. Ska ringa A och höra om hon vill leka en stund. Ta en promenix eller så. Vad säger du?

• Och orsaken att jag ska till stan på torsdag är för att jag ska få mitt hår att bli en frisyr igen. Är så less på att det bara hänger, blåser i ansiktet och i största allmänhet är i vägen. Ska bli gött att få en vettig färg också.
Funderar på att behålla det ljust. Blond blondare blondast kanske? Eller följa hösttrenden och färga det mörkt? Vi får se. Kanske jag lämnar håret helt i Emmas händer.

• Också har jag laddat ner en apbra (enligt entydiga recensioner från folk och fä) film som jag hittills inte sett. Så den har jag att se fram emot.

• Och min bok. Har äntligen börjat läsa igen. Eller rättare sagt, har äntligen hittat tid och ro att läsa igen. Njöt av varje sekund i går kväll. Jag älskar böcker ju.

Så denna veckan kommer det inte att kännas som november det minsta. Känns skönt. Och snart är det förresten december.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Torsdag låter bra för mig. En kort promenad, börjar bli jobbigt att gå långa promenader. Men fika funkar alltid =)

Matilda sa...

En kort promenad eller bara fika låter utmärkt. Regnar det så vill jag inte gå någonstans! =)

Slår en pling i morgon.