fredag, november 07, 2008

Glögg och snor i en härlig blandning

Lagom till min ledighet är jag på väg att bli sjuk. Vad oväntat! Eller kanske inte. Det händer så gott som hela tiden. Har ungefär fyra sjukdagar på drygt fyra år på tidningen och har haft magsjuka flera gånger, influensa flera gånger och feber flera gånger – på semestern eller på långledigheten.
Det är som om nån vill jävlas.

I går tror jag att jag hade feber på jobbet. Proppade i mig två tabletter (som företaget så snällt bjuder på. De vill väl att vi ska hållas kvar på jobbet så länge det bara går! Ha!) och blev sedan som en ny människa. Dessutom fick jag en gammal - men inte för gammal - smörgås från ett styrelsemöte tidigare i veckan vilket också piggade upp mig.
Var klar med jobbet jag behövde göra i god tid. Skönt.

Piggheten höll i sig nästan hela kvällen. Var därför till några vänner och drack glögg och åt pepparkakor. För första gången i år.
Nu har jag julstämning. Funderar på att binda mig en krans i dag och hänga på dörren. Om jag orkar vill säga. Huvudet är ju tjockt med snor.

Inga kommentarer: