lördag, augusti 30, 2008

Och så var det min katt igen


Ja, det är precis som ni tror. Hon är borta igen.

Min katt tycker inte om mig.

Det börjar bli en och en halv månad sedan jag såg henne sist. Inget rekord dock.
De senaste två åren har hon nästan varit borta mer än hon har varit hemma.
Det började sommaren 2006. Borta i två och en halv månad. Sen april 2007, borta i två veckor. Maj 2007, borta i en månad. Sen sommaren 2007 borta tre månader. December 2007, borta en månad. Och så nu då.

Ska jag behöva ha henne i koppel? Eller göra om henne till innekatt (vilket jag i och för sig tror är omöjligt)? Eller ska jag bara fortsätta hoppas på att hon vill stanna hos mig i fortsättningen? Och hoppas på att hon kommer hem igen?

Finns det ens något man kan göra?

2 kommentarer:

Tesa sa...

ja det är fruktansvärt vad den där katten försvinner hela tiden! tänkte först att hon inte trivs dit ni har flyttat men hon försvann ju från gamla stället oxå så.. svårt att få en katt att hållas hemma..

Matilda sa...

Tesa: Hon tycker inte om MIG. Snyft.