fredag, augusti 22, 2008

I dag är en bra dag

I dag har jag livsgnistan tillbaka. För första gången den här veckan.
Vaknade utan huvudvärk och solen sken in i sovrummet. Härligt!
Och så är jag också glad över att kaklet i köket är på plats. Helt klart. Det blev skitsnyggt. Ju mer jag ser på det desto nöjdare blir jag. I love it!

Jag har också bestämt mig för att sluta leva detta osunda liv. Inga ostbågar eller chips på minst en månad. Jag och pojkvännen har det som deal. Och väldigt lite godis. Helst inget alls.
Och så ska jag börja med mina situps och armhävningar. I dag ska jag göra så många jag orkar. I morgon lite fler. Dagen efter ännu fler och så vidare.
Yey vad jag är bra!

4 kommentarer:

Tesa sa...

vad bra att det känns bättre idag.. ;) och du vet att jag lyssnar alltid om du behöver prata.. vi skulle behöva ta en vin kväll du och jag och bara få prata av oss.. var så länge sen nu.. Så nästa helg kanske, hos mig?? ;) jag jobbar visserligen men kan nog dricka nåt glas iaf.. ;)

Matilda sa...

Tesa: Det borde vi absolut göra. Det känns som om jag inte vet något om dig längre. Och att du heller inte vet något om mig...
Hur kan det bli så?

Tesa sa...

jo jag vet.. det känns jätteskumt.. men som sagt nästa helg passar mig utmärkt, dessutom så är F borta så du är välkomen hit! ;)

Matilda sa...

Tesa: Nästa helg funkar inte tyvärr. Ska på kräftskiva då. Och helgen efter det är det 30-årsfest.
Bara att konstatera: Jag är en busy woman. =)