tisdag, augusti 26, 2008

Ingen rast ingen vila ingen ro

Jag trodde att semestern var till för att vila upp sig, ta det lugnt och för att hinna med allt det där man aldrig hinner annars. Så är inte fallet för mig.
Inte så att jag stressar ihjäl mig direkt, men jag kan inte påstå att jag är rastlös.

Har vi inte varit och flygit och flängt så har vi varit på bygget och arbetat. Detta innebär att jag fortfarande inte hunnit läsa ut Stieg Larssons tredje bok. Som jag började på första semesterveckan. Jag har heller inte hunnit läsa tidningen så ordentligt som jag egentligen vill. Har heller inte hunnit titta i de glossiga magasinen som trillat ned i postlådan.

Dessvärre har jag heller inte hunnit städa det minsta. Har inte dammsugit under hela min semester. Vet inte ens om jag vågar berätta det.
Blommorna på altanen har dött bort, har inte hunnit vattna dem. Och berget med otvättade kläder är nu i hela badrummet.
Med andra ord är det en stor oreda här hemma. Olästa tidningar, smutsiga kläder och dammråttor i hörnen.

Fast vet ni. Jag skiter i det. Och det känns jävligt gött.

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

det är ju just det som är semester - att skita i det :)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Jag byter heeeemskt gärna plats med dig! ;-)

Matilda sa...

Egon: Jo jag har förstått det nu. Och det känns väldigt skönt!

Pernilla: I behov av mer semester? Usch då. Försök ta det lugnt på helgerna då i alla fall.