torsdag, augusti 21, 2008

Behöver en utmaning - någon som har en?

Jag vet att jag inte borde klaga, men jag kan inte låta bli. Min mage. Min föredetta platta mage är baske mig inge rolig längre. Det är lovehandles (stavas det så?) runt hela kroppen. Till och med på ryggen numera!

Och trots att det kanske inte är så mycket att orda om är det något som jag inte vill ha. De ska bort!

Men eftersom träning är lika med kräks i min värld behöver jag något som sporrar mig. Något som piskar mig på ryggen när jag väljer att lägga mig på soffan i stället. Något som får det att bli roligt. En utmaning.

Egentligen behöver det inte vara så mycket. Bara någon som säger att de om två (eller annat valfritt antal) veckor kommer att kunna göra 200 situps varje dag och som utmanar mig att göra det samma. Låter det rimligt?
Armhävningar går också bra. Så länge det inte är att man ska jogga är jag med i leken.
Så, vad väntar ni på? Jag utmanar er tillbaka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heheh... ja lycka till! :)

Men vill du förlora fett bör du sikta in dig mer på konditionsträning. Helst högintervallsträning. Jag har skrivit en del om sådant i min blogg också.

Fast det skadar in en muskelträning i veckan också, det ökar förbränningen i allmänhet.

Kör hårt nu! ^^

Matilda sa...

Tony: Konditionsträning är ju sååå tråkigt. Och egentligen behöver jag inte bränna fett, jag behöver bara få tillbaka min platta mage. =)
Men faktiskt så tror jag att lite situps kan vara räddningen. Mer krävs inte.
Och jag ska försöka köra hårt! Tack.