torsdag, januari 07, 2010

Så här var mitt nyår

Photobucket
Börjar med dukningen igen. Härmande mamma på julen och släpade in granris. Pyntade med jättekottar och gröna julgranskulor och ljus.
Photobucket
Det var självklart oxfilé på menyn. Det värsta var att de var så gigantiskt stora att de inte gick att bryna i stekpannan ...
Photobucket
Efterrätten var betydligt mindre. Chokladcheesecake. Med hallon och björnbär. Och physalis eller vad tusan de heter.
Photobucket
Det var bara F som orkade vara uppe till tolvslaget av de tre barn som var med och firade. Tomteblossen var lite småläskiga och hölls på behörigt avstånd.
Photobucket
Hennes pappa var däremot inte lika rädd. Blev en häftig bild. Coolast är cigarillen i munnen och röken som han blåser ut samtidigt.
Photobucket
Så var det tolvslag och raketerna lyste över himlen.
Photobucket
Skål och gott nytt år! Jag iklädd skitig jacka och mössa. Champagneglasen har vi fortfarande inte hittat sedan vi flyttade så vi gjorde det enda rätta – drack direkt ur flaskan. Särskilt gott ser det dock inte ut att vara.

2 kommentarer:

Fia sa...

Fasen vilka häftiga bilder du fick=))
Jag kommer inte att glömma den groteskt stora oxfilen i första taget=) Kort sammanfatta, snyggt, gott, trevlig firande=). Väntar på dit sms, vill inte ha bryt och knäck hem till mig, hahahhhaaa. Kram!!

Matilda sa...

Fia: Det är bara ett litet urval. Har fler mysiga. Det var verkligen trevligt.

Ja, Erica påminde mig om samma sak i går. Ska leta upp numret nu och messa er. Sorry att jag glömt. =)