torsdag, januari 14, 2010

En alldeles speciell baby


Okej, för att klargöra en sak först: Jag är inte gravid. Inte så där som man är när man blir tjockare, får foglossning, mår illa och svär för att man inte får dricka vin och efter lite drygt nio månader får krystvärkar och förbannat ont och skriker och skäller på sin sambo innan man hamnar i ett rosenrött skimmer med en kladdig baby på magen.
Allt enligt förutfattade meningar förstås.

Nej, min ”baby ticker” tickar ner till något helt annat. Till min ”baby”. Min älskling. Mitt ... allt. Ja, det kan hända att den blir mitt allt faktiskt. I alla fall har jag stora förhoppningar på det.

Nu är det bara fem dagar kvar. Fem dagar. Och jag kan knappt vänta.

9 kommentarer:

Erica sa...

Jag hoppas att jag inte är den enda som önskar ett LITET förtydligande på detta inlägg?!?!?!?!

:-D

Matilda sa...

Fem dagar kvar. Då visar jag min ”baby”, min triviala baby som jag tror jag kommer att hålla så kär! =)

Matilda sa...

Erica igen: Du förstår, jag vill ju skapa lite spänning ... Cliffhanger du vet! ;)

Fia sa...

DETTA var ta mej tusan en riktig cliffhanger "flin".
Jag funderat tänker och försöker tänka, om jag skulle kunna komma på vad du riktigt menar???Hm????

Alexandra sa...

En till som blir nyfiken... =) Alltså lyckades du rätt bra me ditt inlägg!

Erica sa...

Jag fortsätter vänta med spänning då bara =)

(bra träning för jag är rätt så dålig på det, nyfiken som jag är;-))

Matilda sa...

Fia: Gött! Cliffhanger var precis det jag ville att det skulle bli. =)
Det är väldigt trivilalt, men ändå min ”baby”.
Alexandra: Haha! Härligt. Jag kan skapa spänning alltså.
Erica: Bara fyra dagar kvar nu! =)

åsa sa...

ja onekligen väcks ju nyfikenheten!

gör nu int oss besvikna me denna ciffhanger :)

Matilda sa...

Åsa: Shit, viken press!
Fast, huvudsaken är väl att jag inte gör mig själv besviken och det är jag 100 procent säker på att jag inte gör!