fredag, januari 15, 2010

En klarröd överraskning

Photobucket
Jag ser mer eller mindre vansinnig ut på bilden, men det är inte mig ni ska titta på. Det är skorna.

När jag kom från ett jobb i går eftermiddag stod två klarröda lackade gamla hederliga träskor på mitt bord. I storlek 37 och allt.
Jag undrade så klart hur de hade kommit dit. Frågade alla i min närhet, men ingen visste.

Till slut fick jag reda på att det var A på jobbet som ställt dem där. Och att de var till mig. Hon hade i sin tur ärvt dem av en tidigare kollega och kunde inte ha dem.

Så nu går jag runt i chockrosa strumpor och klarröda träskor och myser på jobbet.
Inneskor är väldigt inne!

2 kommentarer:

Ojsan sa...

"Myyyyy precioussss", haha

Matilda sa...

Haha! Spot on! Det är ju Gollum jag ser ut som. Eller kanske är ... My precious kommer ju om fyra dagar. =)