lördag, december 29, 2007

Äh, skit i det här året

Precis som alla andra (jag vet, så jävla oorginell är jag) tänkte jag sammanfatta 2007. Men när jag började gick det inte så bra.
Det har ju inte hänt något det här året. Varken roligt eller dåligt. I fjol hade jag hur mycket som helst att skriva. Glädjande saker.

2007 har i stället varit livskrisens år. Och jobbandets. Tittar jag tillbaka på året kan jag bara se att jag funderat sönder min lediga tillvaro och resten av tiden har jag jobbat jobbat jobbat och jobbat. Blev ju arbetsledare i somras och sen dess har jag inte skrivit ett enda inspirerande blogginlägg. Arbetet har sugit musten ur mig. Vilket minnesvärt år va?

Äsch, tänkte i alla fall bjuda på lite roliga tillbakablickar. Håll till godo:

Årets irritationsmoment: Annica Dahlström. Den idiotiska forskaren som hävdar att män inte bör vara pappalediga eftersom det skadar barnet, att kvinnor med stora bröst är sämre på matte och att kvinnor är skapade för att städa. Blir förbannad bara jag tänker på henne.
Årets mest spännande: Mitt bråk på jobbet. En man jag intervjuat hotade med att stämma mig för förtal och gud vet vad. Riktigt uppfriskande faktiskt.

Årets äckligaste: Jag själv.
Årets mest uttjatade: Min mage som mitt i allt började existera. Och träningen som skulle få bort den.
Årets utmaning: Jobbet som arbetsledare.

Årets roligaste: Skrattade så jag låg dubbelvikt då det här hände. Minns du T?
Årets sammanfattning: Den här beskrivningen sammanfattar det här året klockrent. Sova och dricka vin, mitt 2007.

3 kommentarer:

Tesa sa...

Hahahaha! jo jag minns! :D spade??!! sjukt kul! skrattar fortfarande när jag tänker på det.. ;)

Anne sa...

låter som ett helt ok 2007 med andra ord.

Matilda sa...

Tesa: Jag med. Hahhaa!
Anne: Jo, visst har 2007 varit bra, egentligen. Bara inte så innehållsrikt.