onsdag, februari 07, 2007

Äcklig

Hämtat ur verkliga livet:

Klockan är 06.30. Matilda är trött och vandrar likt en sömngångare från duschen, via köket, slår på vattenkokaren och går till sovrummet för att klä på sig. Pojkvännen sitter och äter frukost vid köksbordet.
Några minuter senare kommer även Matilda till bordet, lagom morgongrinig, och börjar göra sitt te och sin smörgås.
Hon slår sig ned, utan att titta på pojkvännen, slår upp tidningen och börjar äta och läsa.

Mitt i allt störs hon i rutinen:
"Fan va du är äcklig", säger pojkvännen.
Matilda stirrar oförstående på pojkvännen och tänker: "Vaddå äcklig?"
"Jo", förklarar pojkvännen, "först sörplar du ditt te när du dricker, sedan smaskar du när du tuggar smörgåsen och när du väl har ätit upp rapar du högt och ljudligt."

Och vad jag vill säga med det här är förstås: Att acceptera DET är sann kärlek, mina vänner. Ska jag behålla honom?

4 kommentarer:

Anonym sa...

D e klart du ska =)

Anonym sa...

Du jag blir fortfarande lika överraskad över att Stefan fortfarande är kvar hos mig. Med tanken på han får stå ut med en mängd av dåliga vanor och den ena ljudliga kroppsfunktionen efter den andra.
Det är äkta lööve de
Kicka

Anonym sa...

haha, helt underbart!

keep him :D

egoistiska egon sa...

jag rapar jämt, och k fnissar varje gång och säger att han älskar mig lite mer. jag tror de tycker om att man är lite äcklig istället för sockersöt.