fredag, februari 23, 2007

Rå men hjärtlig

Här på redaktionen brukar stämningen vara på topp på fredagar. Då kommer nämligen allas sjuka sidor fram och humorn är lägre än fotknölarna. Jag lovar.

De brukar bli hysteriska kollektiva skrattattacker om allt från personen som intygade att det han sa var ”lika säkert som att Dolly Parton sover på rygg och att Pinoccio har en träpitt” till den finlandssvenska telefonsvararrösten som deklarerar att ”di härr ärr svarrarren”.
Det gemensamma för humorn är i alla fall att det verkligen inte är roligt en måndag, tisdag eller onsdag.

I dag har skratten handlat om sexuella anspelningar på en bild vi publicerade i går samt att göra narr av varandra. Säger någon något attackeras den direkt av ett helt koppel fredagströtta journalister.
Jag brukar kalla stämningen rå men hjärtlig.

Den beskrivningen passar överlag ganska bra in på min humor. Hittade en jätterå men rolig grej på Tjuvlyssnat som jag måste berätta vidare.

Också ett sätt att ‘banka vett i skallen på pöjken’
Tåg, Norrköping-Stockholm

Mamma sitter med sin son ~10, som pratar oavbrutet och frågar om precis allting.
Sonen: Varför står det nödutgång på fönstret?
Mamman (trött): Man kan ta sig ut där om det skulle hända nått med tåget…
Sonen: Men hur öppnar man då?
Mamman (ännu tröttare): Jag tror man får slå sönder fönstret…
Sonen: Jaha… vad ska man använda då, då?
Mamman (kallt): Man kan ju ta en liten frågvis pojke och slå hans huvud mot fönstret…


Hur roligt var inte det? Hahahaha!

Inga kommentarer: