fredag, februari 09, 2007

Bokrea på förhand

Alla ni stackars satar som inte bor här där jag bor, ni måste vänta i flera veckor innan ni får shoppa loss på bokrean. Stackars stackars er.
I dag gjorde jag inte mindre än åtta fynd och trots att kassarna skar in i händerna kände jag mig lättare.
T försökte inte ens ge mig lite dåligt samvete för min flitiga shopping utan förklarade min lättnad med att pengarna troligen låg i min plånbok och gjorde att dagen kändes tung tills jag fick bränna dem. Är beredd att tro på hennes ord.

I alla fall, åtta alster ska inom det snaraste plöjas:
* Vem är Björn och Vem är Benny - och andra intressanta mysterier av Fredrik Lindström och Hasse Pihl.
* Ostindiefararen av Jan Mårtensson.
* Nigellas sommar av Nigella Lawson (kokbok).
* Second Hand - måla renovera fixa sy av Ann Sjöstedt och Svante Sjöstedt.
* Halleluja liksom av Bob Hansson.
* Bo med färger - din egen färgguide av Björn Reinhardtsen och Agnes Skarholt.
* Orkestergraven av Unni Lindell.
* Samlade dikter av Karin Boye.


En salig och lagom brokig blandning som det brukar kunna bli på bokrean. Stod också och klämde lite på stora synonymlexikonet, men struntade i att köpa det. Det är Saol (Svenska akademins ordlista) jag borde köpa i stället. I dag sa jag nämligen en riktigt härlig felsägning när jag försökte slänga mig med ord av en annan kaliber än de vanliga.
Citat: "Jag skulle nog kunna bo på en ö långt ut i skärgården i en månad ungefär, och vara där för reinkarnation."
Självklart menade jag för rekreation... men erkänn att det blir mycket intressantare med reinkarnation... Hahaha!

1 kommentar:

Jenny sa...

Ah, kära bokrea, som jag längtar!