lördag, februari 24, 2007

Februari

Vad är det för fel på februari? Varför är allt och alla så fruktansvärt tråkiga?
Sitter och kollar runt på bloggar och konstaterar att få uppdaterar kontinuerligt i februari. Och har de väl skrivit något så är det om deppiga saker, trötthet eller skilsmässor.

Ringer man människor är det samma sak. Ingen vill göra något, inklusive jag själv. Automatiskt svarar jag NEJ när någon frågar om jag vill göra det ena eller det andra. Känner inte för det, har ingen lust, allt är tråkigt trist och allt annat än sprittande roligt.

Alla fullkomligt gräver ned sig, gömmer sig under tjocka täcken och önskar att snön och minusgraderna ska försvinna. Slutar leva nu och hoppas på att dagen ska ta slut så fort som möjligt så att livet kan börja igen - sen senare.
Vad är det egentligen för fel på februari? Vad är det som får oss att bli så här?
Längtar till mars. Då fyller jag åtminstone år. Alltid något att se fram emot.

4 kommentarer:

mamaMill sa...

okej, jag är en deppmänniska, men hey! jag har uppdaterat bloggen tre ggr idag iaf :P

och sen när är vi glada att fylla år?! :O ^^

Anonym sa...

Usch, ja. Längtar bara till våren o sommaren. Kan den inte vara här snart? O mars är juh i alla fall ett steg åt rätt håll. Tack, för det.

Matilda sa...

Pappas flicka: Mä, jag menade inte dig ju. Jag menade ingen jag känner, utan bara i största allmänhet!
Och vi är glada att fylla år sen nu... bättre det än det här ju! =)
Sofie: Jag vill också ha vår och sommar NU NU NU!

Anonym sa...

D e tur att vi kan läsa din blogg ;)