tisdag, februari 06, 2007

Förändringar

Det är stora förändringar på gång på jobbet. Går från att ha varit kvällstidning till att vara morgontidning och går upp till att komma ut sex dagar. Blir numera alltså precis som alla andra tidningar.

Detta betyder förändringar för mig personligen. Fler kvällar på jobb, fler helger och en jäkla massa ob-tid. Känns väl sådär, men jag gråter inte. Jag gillar förändringar och lovar att de bara för något gott med sig.

Tror dessutom att satsningen är lyckad. Bara alla lyckas smälta den. En del ute på landet går ju efter parollen ”Det var bättre förr” och det kan vara svårt att få dem att ändra sig... Just sånt som jag tycker så illa om!
Man måste ha ett öppet sinne för att bli en bättre människa. Så är det bara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

D låter alldeles utmärkt tycker jag =) Prenumerant som man e ;)

mamaMill sa...

Jag va lite neg ja till den där iden :p men så är jag ju uppvuxen i jomala :D