söndag, februari 11, 2007

Man får ångra sig

Jag vet att jag så sent som förra veckan kallade melodifestivalen för ett schlagerspektakel. Men i går råkade, jo faktiskt råkade, jag se lite på den andra deltävlingen.
Och måste säga att jag är positivt överraskad. Marie Lindberg var ju världens sötaste människa och hade en helt underbart skön röst, skön stil och en skön låt. Lyssna på hennes bidrag här.
Hoppas hon sopar mattan med de andra deltagarna och tar hem allt. I alla fall borde det blir så om jag får bestämma.

Men högst troligen blir det The Ark som vinner. (Kom ihåg var ni hörde det först.)
Tyvärr tror jag att de kommer att bli en flopp när de tävlar mot resten av Europa. Deras stil är välkänd här och vi vet att de drev med hela schlagerfestivalen när de gick fram med sina gitarrer och fjantade sig. Men resten av Europa kommer att ta dem och deras urlöjliga kostymer på allvar och undra vad som gått fel i Sverige i år.
Och sa jag att jag nyss blivit sierska? Hahaha!

Inga kommentarer: