fredag, februari 16, 2007

Ledigt

Vad gör man egentligen med all ledig tid? Har varit ledig två dagar nu och vet inte riktigt hur jag ska lyckas få dagarna att gå i två dar till.
I går gjorde jag om min blogg och satt framför datorn och degade tills kvällen då jag lagade en brakmiddag. Och i dag har jag klippt mig och snurrat på stan hela dagen.

Men sen då? Vad ska jag göra lördag och söndag? Det var så länge sen jag var ledig så här länge att jag knappt kommer ihåg hur man gör. Kommer heller inte ihåg senast jag inte hade en endaste grej inplanerad på helgen och nu är allt blankt helt plötsligt. Nästan skrämmande...
Tänk att jag måste ta hand om mig själv nu, tänka tankar som inte har fått bli tänkta och kanske ta det lugnt. Helt plötsligt kan jag göra vad jag vill.
Tror ni jag kommer ihåg hur man läser en bok? Tveksamt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag e ju ledig på vardagarna =) Än så länge i alla fall.