söndag, februari 11, 2007

Larvigt

Usch. Jag vet inte varifrån det kommer, men den senaste tiden har jag fått en konstig, konstig fobi: Att det ska vara larver överallt.

När jag skulle lägga mig i sängen häromdagen låg det en stor svart fet larv på mitt täcke. Trodde jag. I själva verket var det pojkvännens strumpludd.
När jag skulle duscha häromdagen såg jag en liten grå larv på badrumsmattan. Trodde jag. Det var bara en hoprullad dammråtta.
När jag skulle äta i går och satte mig vid köksbordet såg jag en äcklig liten larv som kröp på bordet. Trodde jag. Det var bara en smula som rörde sig i vinddraget från mig.

Jo jag vet, det är inte normalt. Jo jag vet att det inte hör till vanligheterna att se larver som inte finns. Och jag vet att det är helt urbota jättedumt att vara rädd för larver. Men jag kan inte hjälpa det...

Inga kommentarer: