söndag, februari 25, 2007

Städdag

Åh. Är den någon som vet vad jag ska göra för att få ork, energi och lust att dra dammsugaren ur städskåpet och gå ett varv med den i lägenheten?

Är det någon som vet hur jag ska göra för att orka vika ihop all tvätt som jag lyckats släpa ur torktumlaren och spridit ut över hela sängen?

Vet någon vänlig själ hur WC-ankan ska bli en kär vän så att jag får ett sug efter att greppa honom i ena handen och toaborsten i den andra?

Kan någon komma med ett tips på hur jag på ett roligt sätt kan få disken skinande och ren?

Fan. Städdag i dag. Har ingen lust, ingen ork. Men måste. Börjar nämligen snart utveckla dammallergi och disken börjar snart gå från diskbänken... av sig själv.
Men Kermit, det stod ju att vi var ganska renliga av oss, var tog det vägen?

1 kommentar:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Nää... funderar själv på hur jag ska komma undan det obligatoriska städandet... Får du några bra tips kan du väl dela med dig? :-)