söndag, februari 18, 2007

Upprättelse för oss

Fyra läkare säger äntligen emot Annika Dahlströms idiotiska "hjärnforskning" som jag har skrivit om inte bara en utan två gånger tidigare. Äntligen äntligen äntligen, säger jag bara!

I en debattartikel i DN slår de andra läkarna och forskarna omkull alla hennes teorier. (Eller jag kanske borde säga alla de saker hon hittat på och lägger fram som fakta.) De kallar hennes forskning för maktmissbruk och har motbevis för det mesta som hon lägger fram.

Och tur är väl det! Tänk om hon fått vara obestridd och om tio år fick hennes forskning bli norm och inskriven i skolböckerna. Utan att överdriva tror jag att det skulle kunna vara människans förfall, eller i varje fall kvinnans.

Hör bara på det här:
(kan tyvärr inte låta bli att upprepa hennes idéer, de är så skrattretande...)
* Mammor skall vara hemma minst tre år eftersom dagis är skadligt för barnen.
* Karriärkvinnor har testosteronpåverkade hjärnor.
* Att även män skall sköta hushållssysslor trots att deras nervsystem inte lämpar sig för detta leder till skilsmässor.
* Pappor är inte lämpade att ta hand om spädbarn eftersom de har för dålig känsel i fingertopparna, för dålig hörsel och begränsat synfält.
* IQ-tester är manipulerade till kvinnornas fördel.
* Och så vidare och så vidare...

Läs artikeln där alla hennes jävla påfund mosas sönder och begravs. Det värmde i alla fall mitt hjärta.

3 kommentarer:

Mikusagi sa...

Min mamma tror att hon har en manligare hjärna än de flesta kvinnor, för hon är chef.
Hon var på en föreläsning och då fick hon och de andra kvinnliga cheferna höra att de minsann var rätt manliga.
Jag undrar om den föreläsaren hade snackat med Annica.

Anonym sa...

Det var inte 4 läkare.

Dessutom var en av dem huvudmedlem i manshatarorganisationen Feministiskt Initiativ.

Matilda sa...

Anonymous: Det är inte att reta sig på petitesser? Två var läkare, en doktorand i farmakologi och en psykologstudent. Alla inom den branschen i alla fall. Jag hade kunat skrivit det, men ansåg att det knappt var relevant. De hade i alla fall mer på fötterna än vad jag har.

Dessutom är ett medlemskap i Fi inte något som automatiskt gör att det man säger som forskare/läkare eller något annat blir mindre värt.
Och förresten är FI inte manshatande, läser man vad de egentligen står för är deras åsikter i många fall helt okej. De står för JÄMLIKHET = män och kvinnor är lika mycket värda. Inte är väl det så tokigt, eller?