torsdag, januari 18, 2007

Bullshit

Sånt här gör mig irriterad! Vad är för en jävla massa bullshit forskare pysslar med nuförtiden?
Hör på det här:

Kvinnors talang:
Hålla rent och prydligt
Skapa trevnad
Ta hand om det lilla barnet - innan hon eller han lärt sig att vara försiktig.
Omvårdnad - ta hand om barn, gamla, undervisa.
Bättre ledare - ser till hela individen.
Verbal kommunikation och språkbehandling.

Männens talang:
Teknikintresse: motorer, bilar, vapen.
Fokusera - och få saker färdiga
Tävlingsinstinkt
Våghalsighet
Högre smärttröskel


Hjärnforskning som visar att alla jävla förutfattade meningar stämmer?
BULLSHIT säger jag!
Den intelligenta (INTE) forskaren säger: ”Kvinnor är bättre på att ta hand om avkomman. Att mannen till och med kan vara ett direkt hot mot en liten människa.”
Så vitt jag vet kan min pojkvän byta blöjor, gulla och pyssla med barn i oändlig tid, medan jag tycker om att ha dem i famnen i tre minuter. Och jag har aldrig i hela mitt liv bytt en blöja. Och förresten är JAG bättre på teknik än vad pojkvännen är.

Vet ni vad hon mer skriver? Ni kommer inte att tro era ögon!
• Hon kopplar ihop stora bröst med dåliga betyg i matte!
• Hon säger att förbudet mot sexhandel grundar sig på att kvinnor inte vill ha konkurrens av prostituerade, som verkligen kan sitt yrke!!!

Jag blir så arg så arg så arg! Tror knappast att kärringen till forskare vet vad hon pratar om!
Det är sån här ”forskning” som gör att världen kan fortsätta vara orättvis. Det är det här som gör att kvinnor ses som den naturliga parten som ska ta ut ledighet när barnet kommer till världen.
Det är sån här ”forskning” som gör att världen aldrig kommer att bli bättre.
Och det värsta av allt är att det är en kvinna som ligger bakom allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan väl int skryta me att jag e speciellt duktig på teknik... medan karln e d. Men han byter blöja å tar hand om barnen precis lika bra som jag.
Å va gäller hålla ordning å städa å sånt... då e han 1000 ggr bättre!

mamaMill sa...

det enda jag kan säga att det stämmer ur min synvinkel är det där med matteresultaten...muhahahha