måndag, januari 08, 2007

Gäsp!

Det var för mycket igår. Hade så många tankar i skallen att jag inte fick någon ro igår kväll. Satt och funderade i soffan tills det var dags att gå och borsta tänderna och inta sängläge.

Dum som jag var gav jag mig då på att se ”Åter till Cold Mountain” som bara var ungefär 100 timmar lång och jättebra. Vilket i sin tur innebar att jag inte kunde slå fast ögonen trots att jag var trött.
När klockan var typ halv två och filmen slut var jag så övertrött att sömnen omöjligt kunde infinna sig. Gick upp - åt några kalla korvar - och gick tillbaka till sängen. Då började tankarna snurra igen.

Somnade kanske halv tre och vaknade därefter varje halvtimme med en oroskänsla i kroppen. När väckarklockan ringde var jag så trött att jag inte visste på vilken sida om mig mitt sängbord står.
Så kan ni ha lite förståelse för att jag gäspar idag? Gääääääsp.

Inga kommentarer: