onsdag, januari 31, 2007

Fel jobb?

Resultat: Lärare
"Du tycker om att debattera och har lätt för att påverka människor med dina åsikter."
Det visade det här testet.

Jag vet inte om jag har valt fel jobb. I alla möjliga olika test ska jag nämligen bli lärare. Tydligen passar jag som det.
Men i och för sig, som redaktionschefen sa till mig: att vara reporter är som att vara lärare för en hel massa människor.
Visserligen sant, men jag hade ändå hellre blivit grävande journalist i testet... Eller designer kanske. Det skulle va nåt!

4 kommentarer:

Tesa sa...

Hihihi!! Ska vara lärare jag oxå tydligen! ;) Men tror ärligt talat att det inte är mitt yrke riktigt..

Nilla nill@hotmail.se sa...

Haha... enligt detta test ska jag jobba som reseledare.. jag som gjorde ett inlägg i början av min blogg om att jag definitivt inte skulle göra karriär som reseledare. Herre gud... Ha ha.

Anonym sa...

Okey jag skulle inte ta det där testet på allvar.
Jag ska nämligen bli polis om dom får bestämma. Det känns som jag lagt ut två år på fel saker, jag tror inte att geografi är den rätta vägen för att få köra polisbil.
Kicka

mamaMill sa...

ja kicka!! :p jag skulle tydligenockså bli lärare hur fan nu det går ihop med att ligga i sängen o ta pengar ur egen ficka :p för sånt skulle bäl aldrig en lärare göra? ;)