tisdag, januari 23, 2007

Första listan

Okej okej okej. Alla som tjatar och tjatar och tjatar (ni finns ju inte men vi kan låtsas det...) här kommer äntligen, efter ett halvårs bloggande, en lista:

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: 1, bilnyckeln.
Vilken svordom använder du mest: Jävlar, satan, fan, herregud ligger delad etta.
Äger du en iPod: Nope, men har en Walkman-mp3 i telefonen.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på: 05.45 och 05.50, 07.40 och 07.45 (har två för att säkert vakna) och 10.00 beroende på ur jag jobbar. På helgen är väckarklockan bannlyst.
Hur många resväskor äger du: 2.
Använder du flip-flop's även när det är kallt ute: Nej...
Var köper du dina matvaror ifrån: Överallt där det ser trevligt ut. Billiga varuhus göra sig icke besvär, jag handlar med ögonen.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Ta bilden. Det är därför jag utbildade mig till fotograf... (med andra ord, jag är allt annat än fotogenik, hur det nu stavas...)
Har några av dina vänner barn: Ja, Marre-mus. Och flera av dem som bor här...
Har någon någonsin kallat dig lat: Under hela skoltiden och varje helg.
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu: Hmm.. Just nu Hello Saferide, Lenny Kravitz, U2, Marit Bergman, Gwen Stefani och Magnus Tingsek. Men de byts ut typ varje vecka.
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk: Inget av det. Mjölk ger mig rysningar bara jag tänker på det.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Ehh... Jag och mitt minne...
När var senast någon stötte på dig: Ehh... Jag och mitt minne... Och vad räknas som stöta? Och räknas Pojkvännen?
Vad åt du till middag: Äcklig chililax med ris från lunchrestaurang. Bukfylla med andra ord.
Använder du huvtröjor: Nångång. Mest på sommaren.
Kan du vissla: Var bättre på det förut, men kan det ännu.
Har du någonsin deltagit i en demonstration: Tror jag inte. Är jag så tråkig?
Vem var den sista som ringde dig: Pojkvännen.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Berg-och-dal-banan, utan tvekan. Kan åka huuur mycket som helst, huuuur länge som helst.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Säkert. Hör inte det till livet?
Vilket riktnummer befinner du dig i: 018
Tittade du på tecknat när du var liten: Japp. Alla sorter. He-Man är fortfarande favorit. Tillsammans med Doktor Snaggels, Bumbibjörnarna, Balthazar, Barbapappa och flera andra.
Hur många syskon har du: Två systrar. Som är världsbäst.
Är du blyg inför det motsatta könet: Är tyvärr sällan blyg, men det händer.
Äger du några band t-shirts: Tro det eller ej, men en med DiLeva... Hahaha!
När flög du senast: 2005 till Samos.
Hur många stolar står kring ditt köksbord: Två för tillfället. Den tredje har jag slagit sönder.
Läser du för skojs skull: Allting. Utom tidningen som jag ibland, observera ibland, bara läser för att jag måste.
Pratar du några andra språk: Pratar väl nästan helt engelska, knackig tyska, några fraser och ord finska och kan ramsor på franska. Dessutom kan jag säga SKÅL på väldigt många språk, räknas det?
Diskar du din egen disk: Ja, men bara varannan gång. Jag och pojkvännen delar på pinan.
Har du gråtit offentligt: Vad menas med offentligt? På ett torg har jag aldrg gråtit.
Har du en stationär dator eller en laptop: Bärbar.
Försöker du alltid lära dig nya saker: Så mycket att det ibland går till överdrift. Arbetsskada kallar jag det.
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Ja en tatuering till är på kommande.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Näe. Absolut inte, kan nog betala för mig själv.
Kan du kasta macka: Ja, men det är sällan det blir fler än tre stuts.
Har du någonsin varit på Jamaica: Nä.
Vad har du med dig in på bion: Lösgodis. Det väljer jag i ALLA lägen.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Religon och psykologi, tro det eller ej... Och filmkunskap såklart.
Gillar du att flyga flygplan: Älskar! Tyvärr har jag en förmåga att somna innan vi knappt hunnit lyfta.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner: Humor.
Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Konstig fråga. Om man är attraherad är personen attraktiv på ett eller annat sätt ju...
När sov du senast på golvet: Ingen aning. Räknas madrass?? Sover annars som tur är sällan på golvet.
Vilken är din favoritdrink: Har ingen. Brukar beställa "nåt gott".
Gillar du din boende situation: Nä. Hatar att bo litet, hatar våra grannar, hatar hyresvärden. Kan bara bli bättre.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: För att fungera är det inte så många, men för att vara pigg behövs det minst 10!
Äter du frukost dagligen: Annars dör jag.
Är dina dagar fullbokade och stressiga: Ibland. På jobb oftare än på fritiden.
Vilken är din favoritfrukt: Nästan alla utom banan. Banan är uhhhuhuu..
Hur gammal blir du nästa födelsedag: 26. Hej då ungdomsrabatter, snyft!
Tror du på liv på andra planeter: Varför inte?
Tror du att Gud är man eller kvinna: Aldrig funderat på saken. Säkert kvinna om han/hon är smart... Haha!
Hur valde dina föräldrar ditt namn: De tyckte att det var fint helt enkelt.
Gillar du senap: På korv.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Varför inte? Om jag vågar så.
Sover du på sida, mage eller rygg: Mest på sidan.
Tycker du om att krama folk: Ibland och ibland vill jag ha mitt space ifred. Nära vänner och familj vill jag däremot krama mycket.
Skulle du säga att du är trendig: Nej det skulle jag nog inte.
Äger du en digitalkamera: Pojkvännen gör. Då behöver inte jag punga ut med pengar på en sån!!
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: Darth Vader. Har ett gott öga till mörka män... och lasersvärd.
Tycker du att du är attraktiv: Eh. För det mesta inte, men ibland får jag till det. Jag skulle kalla mig vanlig, tråkig..
Vad är du allergisk mot: tvättmedel och badskum.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Nej.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Robin om mamma och pappa fått bestämma.

Då så. Nu lovar jag att det tar minst ett halvår till nästa. Den här var ju så lång att man får ont av att skriva! (Och då skriver jag hela dagarna på jobbet...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Som jag väntade på den listan...;-)