söndag, januari 28, 2007

Hyresvärden from hell

Och nu vill jag flytta snabbare än snabbast. Herregud va mycket jag vill flytta härifrån just nu. Bort från 17 grader varmt och en hyresvärd som är allt annat än normal.
Efter att ha haft omkring 16-17 grader i lägenheten i flera dar ringde pojkvännen till hyresvärden för att fråga om han kunde skruva upp värmen lite till. Vad tror ni han fick för svar? - En utskällning som hette duga.
Pojkvännen satt i soffan och jag stod i dörröppningen till köket och kunde ändå ordagrannt höra vad kära hyresvärden gormade till svar. Sinnessjuk var ordet.

Ska det behöva vara så? Ska inte var människa ha rätt att ringa sin hyresvärd och säga att det är kallt inomhus utan att riskera en utskällning?
Jag blir så jävla trött och less på att bo här. Vill ha ett riktigt hem, vill inte bo här där jag inte ens kan känna mig trygg.
Jävla hyresvärd, far åt pipsvängen eller nån annanstans. Don't mess with us, i alla fall.

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Två vintrar i rad blev jag ombedd att klä på mig era kläder istället av min hyresvärd. Hade då haft ner till 15 grader "varmt" i lägenheten! Sista vintern jag bodde där ringde jag och sa att jag inte tänkte betala hela hyran heller om jag inte fick ha en beboelig värme så att säga, tog inte länge så va det gosigt inne =)

Men det va ju så på tiden efter 1o½ år! Hatar verkligen de hyresvärdarna fortfarande.. blää..

Anonym sa...

heja heja D!!! Bygga bygga ;)

D finns svin!!!! Tur att man har eget.