fredag, januari 26, 2007

Svar på tal

Här går jag och grämer mig över det ena och andra. Anser det är läskigt att bli gammal när det i själva verket inte alls är det.
Det är som om Lena Sundström skrivit sin krönika till mig.
Och jag lyssnar. Accepterar. Snart vill jag ha barn, volvo, villa, vovve. Det är nog bara så.
Hennes argument är ju övertygande. Som när hon beskriver känslan som hon känner när hon träffar någon som jag. Hon hånskrattar åt dem (mig) som tvivlar på om man vill ha allt det där vuxna:

”Det är som att bli omkörd i 160 knyck i timman av någon som sitter och flinar och vinkar i vinddraget från en öppen framgångsbil när man vet att det står en poliskontroll bakom nästa krök (för att man passerade där alldeles nyss).”

Och den känslan tvivlar man inte på. Nu tvivlar jag inte längre. Det är okej att bli vuxen. Skönt. End of discussion. Punkt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ja, d e bara å vänta på bebis snart då ;)

Matilda sa...

Man vet aldrig. Kanske blir så..
Såg just dig med två (eller ett barn och en bebis) i alla fall =)

Anonym sa...

Japp, vi va på rall i stan idag!
Hur kul sku int d va, om ni skaffa barn! Den man trodde man sku få se sist av alla me en bebis =)

Anonym sa...

Japp Matilda. Sagt o gjort.På måndag kl 07.30 infinner jag mej hos er...:)

mamaMill sa...

Och jag blir rädd.. Jag har ju varit sådär helt för barn ett tag nu, men tänk om det blir tvärtom, bara för att jag är en av de 20 åringarna som vill ha barn så kommer det säkert inte att fungera sen.. gah..

även om jag just idag själv känner mej som ett stort kolikbarn, snoren rinner o magen värker, måste komma ihåg att ta antibiotikan 4 ggr ida. Gah igen. tur att jag bara har mej själv att ta vara på, skulle bli jobbigt annars :P