tisdag, december 11, 2007

Nej Matilda, alla är inte söta

När vi var nere i Egypten hände något konstigt. Nästan övernaturligt konstigt. Kanske rent av ett himmelskt mirakel.
Jag tyckte alla barn var söta.

Alla. Barn. Söta. Nej, den meningen har inte jag ens tänkt förut.

När jag låg på stranden och såg lilla killen med bilbadbyxor smälte hjärtat. Lilla tjejen med prickiga bikinitrosor. Lilla killen som jagade stackars storken längs hela den 700 meter långa stranden. Lilla tjejen med jordens största ögon. Lilla tjejen med hål i öronen. Lilla kille som flinade så fort han fick syn på mig. Ja alla, alla var söta.

Frågade pojkvännen om han trodde att den biologiska klockan hade börjat klämta. Han betvivlade det.
Själv tror jag att jag börjar bli gammal, med allt vad det innebär.

Fick det bekräftat senare också. När jag just hade klivit ur duschen hittade jag beviset:

Ett grått hårstrå! Nu dör jag.

4 kommentarer:

mamaMill sa...

Haha, är du i menopaus än då? ^^

Matilda sa...

Mille: Meno.. meno vaddå?

mamaMill sa...

klimakteriet! :D

Matilda sa...

Mille: Jaha. Nä, det får vi väl hoppas att jag inte är. Det räcker med rynkor och gråa hårstrån. Huga!