söndag, december 09, 2007

Lite solbränd och mycket utvilad

Jag skulle kunna berätta om hur många öl jag drack på stranden (10).
Hur många soltimmar som smekte min kropp (typ 40).
Hur många kamelryggar jag satt på (0, men en dromedarrygg).
Hur många goda måltider jag åt (14).
Hur många honungsmeloner jag slaskade i mig till frukost (4).
Hur många pyramider jag såg (0).
Hur många souvenirer jag köpte (2).
Hur många gånger jag hörde "Was kostet die shue?" (1.000).
Hur många gånger jag var på Jeepsafari i öknen (1, och det räckte gott och väl).
Hur många böcker jag läste på stranden (3).
Hur många äkta beduinbyar jag var i (0, men i en som sa sig vara äkta).
Hur många gånger jag tänkte på jobbet (0).
Hur många gånger jag tänkte över huvud taget (0).

Men jag gör inte det. Sammanfattar hela resan i stället med den här beskrivningen och den här bilden.


Och det mest ironiska är att första gången jag lägger ut en bild på mig själv på bloggen är det den här bilden.

6 kommentarer:

Petra sa...

Hehe, härlig bild.
En liknande bild sammanfattar min Egypten-semester förra året. Visst var det bra dykvatten? :D

Väkommen hem!

mamaMill sa...

Härligt Tilda! :D Och snygg hatt ^^

Tesa sa...

hahahaha! sjukt snygg bild! ser inte ens ut som du ju... :D
Å tack själv för igår, hade super trevligt.. Å tack för middagen idag! ;)

Anonym sa...

Välkommen hem =) Verkar som du haft det alldeles för bra där i utlandet. Inte ett dugg avis, neerå ;)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Välkommen hem till underbara gråa, kalla, regniga vardagen! Förstår att du måste ha läääängtat hem vansinnigt mycket. ;-)
Jag förstår att du valde och lägga ut just den bilden, det är ju stört omöjligt att se att det är du ju, haha. KRAMIZ

Matilda sa...

Petra: Tack. Vattnet var otroligt. Huuuur lång sikt som helst.

Mille: Visst är hatten snygg. Pojkvännen sa det när han fotade också...

Tesa: Tack! Jag tar det som en komplimang att det inte ser ut som jag! På riktigt ser jag nästan utvecklingsstörd ut. Brillorna klämmer så att hela ansiktet förvrids. Kolla munnen och kinderna! Haha!

Terez: Jag tycker att du ska va lite avis! ;P

Pernilla: Vi längtade hem nästan hela tiden. Eller så ljög jag just.
Och tack för komplimangen, jag ser inte ut så där!