onsdag, februari 22, 2012

Tvåtusenelva, den fullkomliga listan

Årets mest relevanta fråga: Varför har toaletter lock?
Årets dummaste fråga: Gör det inte ont när planet kommer ut?
Årets sista sommarhelg: Den där underbara härliga helgen på kollegans stuga. En helg att tänka på när det är februari och snöblandat regn.
Årets konstigaste: Att jag förlovade mig.
Årets resa: Svaret är lätt. Malaysia och Singapore som vi besökte i 19 dagar. Underbart på så många vis.
Photobucket
Årets favoritplagg: Mina trasiga jeans.
Årets kloka autocorrect: Guttskit var troligen betydligt bättre än det jag tänkte skriva.
Årets ”det är så synd om mig att jag döööör: Sjukdomen efter utlandsresan
Årets pekpinne: Endast stavas med E, god dammit!
Årets födelsedag: The big 3–0 som visade sig bli min bästa födelsedag någonsin. Vem hade kunnat ana?
Photobucket
Årets smash: Exet lyckades sätta mig på plats både en och två gånger under året.
Årets sociala media: Ja ja, som om bloggen och Facebook inte räckte så började jag twittra också.
Årets ooops: Vissa låtar passar sig inte att sjunga överallt.
Årets nyårslöfte: Jag lovade att inte börja träna. Höll fan inte ens det!
Årets bild: Hjulningen från midsommarafton.
Photobucket
Årets segerdans: När någon äntligen motbevisade ”hjärndoktor” Annica Dahlström. Glädjen, lyckan, euforin!
Årets blondin: Jag, i dubbel bemärkelse.
Årets ”det här har jag fått äta upp”: Vaddå ovärt? Jag var sååå clueless!
Årets självgoda: Att skratta åt sina egna skämt. Men vaddå, det ÄR ju faktiskt roligt.
Årets årtal: Hmm, det var väl 2009 va? (Lägger också in en bonus här, som också rör en konversation mellan mig och chefredaktören.)
Årets maträtt: Lätt chili con carne. Har bara ätit det typ 75 gånger på ett år.
Photobucket
Årets mest otippade: Att jag faktiskt började springa. Ännu mer otippat: Att jag faktiskt gillade det.
Årets effektivaste dag: Dagen då jag tydligen sminkade mig utan att jag visste om det.
Årets lataste: Ta-ta-da! Priset går återigen till mig! (Jag redde förstås upp det. En vecka senare.)
Årets bästa inlägg: Det måste ju typ vara det här.
Årets bröllop: Fru E fick sin make! Och festen var något utöver det vanliga. Och drygt en månad senare fick Anna sin Erik.
Photobucket
Photobucket
Årets ”det här behöver jag upprepa för mig själv”: Det räcker med att bara vara jag.
Årets helg: Den där helgen då vi grillade på sjön, hamnade på countryfestival, hade efterfest och åt världens godaste mat med bästa vännerna.
Årets projekt: Det började med att jag köpte tyg, var så arg att jag trodde att jag skulle dö, ångrade valet av tyg men slutligen resulterade i att jag faktiskt sydde en långklänning.
Photobucket
Årets mest oromantiska: Vi firade tio år som par, firade med att städa toaletten.
Årets ”vad fan snöt jag just ut?”: Bihåleinflammation gjorde oväntade saker med mitt snor.
Årets mest irriterande: Att kvinnor klappar sina män på huvudet. Fortfarande.
Årets dåliga mående: Oktober 2011 var i ärlighetens namn ingen höjdare.
Årets ord: Typ liksom.
Årets frisyr: Sommarfrisyren.
Photobucket
Årets klocka: Den biologiska som gjorde sig påmind. I höstas tystnade den dock igen av förklarlig anledning.
Årets överraskning: När mina vänner drog med mig på en överraskningshelg i Stockholm. Med god mat, champagne, Gröna Lund, Raw Comedy Club och en massa annat.
Årets fail: När kroppen får för sig att minska på brösten! Hmpf.
Årets ödesdag: Tio år bara *poff*. Och jag famlade mig fram i tårar innan jag slogs av insikten att jag plötsligt är singel.
Årets semesterbesök: Finaste moster med familj kom på besök.
Photobucket
Årets hem: Min alldeles egna lägenhet.
Årets insikt: Att jag kan bli lycklig. Och att jag behöver tänka mer på mig själv.
Årets mest förvirrade dag: När jag hade två byxor på jobbet.
Årets tolvåring: Jag. Som fick ÅKA grävskopa.
Photobucket
Årets krock: När bästa bloggalan inträffade samtidigt som lagtingsvalet. Är fortfarande ledsen över att jag missade den.
Årets freudianska felskrivning: ”Mariehamn har inget kuk”. Och så var det med det.

Det tog sin tid, men nu är den klar. Den fullständiga sammanfattningen av 2011, året som jag aldrig kommer att glömma. Av flera anledningar.
Tidigare års listor: 2010, 2009, 2008, 2007 och 2006.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Nämen! Va roligt att ja fick va me på din årssammanfattning! :)

Matilda sa...

Det är väl klart att du fick vara det. Ert bröllop var ju episkt!

Åsa sa...

Ja måste googla på episkt, men ja antar att de betyder nått bra :D

Himla härligt att de blev så bra iaf, de e ju liksom en stor dej av kalaset, att folk minns det som en bra fest! :)

Matilda sa...

”Ordet "episk" kan även användas för att beskriva storslagna spirituella eller projektala ting på ett ogrundat sätt.”
Men ja, jävligt nice helt enkelt. Särskilt spirituellt vet jag ju faktiskt inte om det var.