måndag, november 21, 2011

En lägenhet, min lägenhet

Jag har redan mentalt flyttat in i den där stora lägenheten. Jag är kär i den.
Trots att jag i dag blev erbjuden ytterligare två lägenheter (totalt sju alltså) i dag som jag egentligen skulle titta på i morgon så har jag bestämt mig.
För en kvart sedan ringde jag och tackade ja. Nu är den min min min!

Och jag älskar den. Hör här:
Den ligger sjukt centralt, fem minuters gångväg från jobbet.
Den ligger i en gammal stor trävilla som byggdes 1934.
Den har högt i tak och spännpapp på väggarna.
Den har spröjsade fönster och glaset är handblåst och bubbligt.
Den har egen ingång och ligger på bottenvåningen.
Den har vedspis i köket.
Den har ett skafferi man kan gå in i.
Det är en tvåa på 75 kvm (!) och har en liten extra alkov som kan användas som arbetsrum eller gästrum.
Den har massa udda vinklar och vrår och garderober man kan gå in i.
Den har två ingångar till badrummet.
Den har en trädgård som jag också har tillgång till.
Den har plats för min bil som iom läget mest kommer att stå parkerad.
Den passar bäst med tanke på min katt.

Jag kan fortsätta ett tag till, men nöjer mig med att säga att den är helt underbar. Helt enkelt perfekt.
Och bäst av allt är att jag får flytta in redan i helgen.
Snart snart har jag ett eget hem!

11 kommentarer:

Ojsan sa...

Det (DEN!) låter alldeles fantastiskt! Och (jag tror att jag talar för flera läsare här) hoppas det dyker upp bilder så fort du bott in dig!

mamaMill sa...

Låter som något för dej, verkligen! Ett GRATTIS är på sin plats! :)

mamaMill sa...

Dessutom verkar du ha bra kontakter, jag hör av mej när jag ska flytta :P

Omomigen sa...

Reaktionen på en stackars härdad andrahandare i stockholms innerstad "men vad är hon-miljardär?". Sen kom jag på att det finns en värld utanför tullarna. En väldigt fin värld. Grattis!

Erica sa...

Wihoo!! Grattis! Den låter sannerligen som en Matildalägenhet! Toppen, toppen, toppen!!!

pop my heart. sa...

Hurra för dig och grattis!

Ibland tänker jag att världen utanför Stockholm är så himla mycket bättre! (Och så himla mycket lättare att hitta nåt fint ställe att bo på.)

emma sa...

Den låter fantastiskt fin, grattis!

Linda E. sa...

Wow! Låter verkligen helt underbart. Det blir fantastiskt!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Äkta Tilda-lägenhet! Måste va menat att du skulle ha just den!

Jojjo sa...

Men åh, underbart! Låter som en lägenhet jag lätt skulle kunna trivas alldeles utmärkt i. Men i det här läget måste nog det allra bästa vara flytten till helgen kan jag tro. Alltid skönt att ta nästa steg, komma vidare och komma till nån nytt så man kan börja läka. Tänker på dig!

Johanna sa...

Jag tänkte som några tidigare här skrev "SJU LÄGENHETER ÄR HON RIK ELLER?!". Sen kom jag på att övriga världen inte är lika rövig som sthlm när det kommer till bostadsmarknad. Så himla skönt att det löste sig, och på ett så bra sätt dessutom. Det kommer bli toppen det här! Kram!