onsdag, november 30, 2011

Lycka

Varje gång jag har sett en stjärna falla, varje gång siffrorna på klockan visat 22:22, varje gång klockan har slagit tolv på nyårsnatten har jag önskat mig en sak: Lycka.
Jag vill bli lycklig. Lycklig i hela kroppen. Lycklig så att jag känner en ro där inne i mig, att jag kan känna mig tillfreds och nöjd.

Varje gång har jag blivit besviken. Lyckan har inte funnits där, den har inte väntat på mig runt hörnet som jag trott och hoppats.

Men nu. Trots att jag känner mig ledsen och trött och ibland håglös känns det som att den faktiskt kanske finns där. Runt hörnet, vid horisonten eller precis bakom molnen. Jag kan ana den. Ana att det finns en lycka där för mig. Någonstans, inte alltför långt bort.
Och det känns tryggt. Jag kan bli lycklig. Jag kommer att bli lycklig. Lycklig ända in i hjärteroten.

3 kommentarer:

Chaos by sa...

Du kommer bli lycklig ända in i hjärteroten. Helt övertygad.

Linda på Lyckokompaniet sa...

klart du kommer att bli lycklig!

Börja med en lyckostrategi som påverkar din lyckonivå-Att känna och uttrycka tacksamhet. -Gör snälla handlingar. -Ta hand om din kropp. -Umgås med vänner mm. mm.

Lycka till!

Mvh
Linda på Lyckokompaniet

Matilda sa...

Tack fina ni! Jag hoppas att ni har rätt!