tisdag, november 01, 2011

Fail kroppen, fail

Jag brukar pendla lite i vikt. Runt fem kilo som mest. Jag ligger alltså inom ett visst spann och pendlar däremellan beroende på hur väl min tarm fungerar, hur mycket jag ätit nyligen och hur jag mår. I och med att jag mått fysiskt och psykiskt dåligt ett ganska bra tag ligger jag i den undre delen av spannet just nu.
Allt vore väl frid och fröjd om det tillfälligt innebar att jag fick lite mindre mage eftersom det är där de där kilona gärna vill sitta.

Men nej. Kroppfan behåller magen men minskar brösten.
Wtf kroppen?! Gör om gör rätt.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Välkommen till verkligheten! Det är så det ser ut för oss kvinnor. Kram

Anne sa...

Usch! Samma här! Fast jag ligger högre upp på skalan när jag är olycklig och lägre ned när jag mår bra. Pendlar som mest 3 kg, men jag känner av de där kilona mycket väl.

Matilda sa...

Hanna: Alltså det är så illa? Usch. Varför kan man inte välja vilka utvalda fettdepåer som ska bli mindre och vilka som ska bli större.

Anne: Ja men visst är det skumt att det är så. Att måendet påverkar vikten. Fast för min del är det ganska enkel orsak egentligen. När jag är sjuk eller låg tappar jag matlust och framförallt ork att laga vettig mat.