tisdag, november 29, 2011

Check check check

Förutom själva flyttandet är det så mycket saker jag måste ta tag i. Nu börjar jag dock kunna bocka av ett och annat och det känns grymt skönt.
De senaste dagarna har jag:
1) Skrivit på kontraktet på lägenheten.
2) Tagit reda på var min postlåda är.
3) Tagit reda på hur sopsystemet funkar.
4) Gjort en flyttanmälan hos Posten och statliga myndigheter inklusive eftersändning av posten.
5) Flyttat tidningsprenumerationen.
6) Ringt elverket och sagt att jag flyttar in i lägenheten och ska betala el för den.
7) Med hjälp av finaste Anna snart ordnat bredband.
8) Avslutat gemensamma konton.
9) Betalat pengar till fd pojkvännen för vattenårsräkning och annat.
10) Köpt en första hjälpenväska.

Snart är baske mig allt ordnat. ”Bara” uppackning av lådor, inköp av diverse elprylar, hämta sista flyttlådorna från huset osv osv osv kvar. Men vaddå, det är faktiskt bara tisdag i dag.

Inga kommentarer: