onsdag, februari 16, 2011

Om jag bara kunde knipa käft

I helgen var jag hem-hemma och myste med familj och vänner. Mys mys, jag gillar dem!
Hur som helst så stod jag och mamma och lagade mat på lördagen medan lilla S stod bredvid och hjälpte till. Mormor var också där i krokarna, precis som det brukar vara i vår låtsasitaliensk-grekiska storfamilj.

Till saken hör att jag lätt får vansinniga, konstiga låtar på hjärnan som liksom fastnar och hamnar på repeat och som jag rätt vad det är står och nynnar på. Och så var det i lördags.
Så när jag stod där och hackade paprika med mamma på ena sidan om mig, lilla S på andra och mormor bakom ryggen hör jag mig själv börja sjunga. Och innan jag hade fattat vad jag sjöng hade orden trillat ur munnen på mig:

"Varför är det så skönt att knulla bakifrån, varför är det så skönt ..."

Fail, som man säger.

Inga kommentarer: