torsdag, februari 24, 2011

Dagens kniviga fråga

Varför har toaletten ett lock?

Alternativ 1:
För att det ska lämnas uppe.

Alternativ 2:
För att man ska kunna stänga så det inte luktar skit och avlopp på toaletten, så att man inte riskerar tappa viktiga grejer ner i toalettvattnet och måste stoppa ner fingrarna bland gammal avföring och annat äckel för att plocka upp det, så att små bajs- och kisspartiklar inte ska sprida sig när man spolar och för att man ska kunna sitta på det om man behöver sitta ner.


Irriterad.

6 kommentarer:

Linn sa...

Två. Två. Två. Alltid två. Höll på att strypa dom jag bodde med i Melbourne för att de konsekvent körde ettan. Ksn nån förklara varför dom inte stänger?

Matilda sa...

Bra Linn!
Och om du hittar någon som har en vettig förklaring, alltså inte ”jag orkar inte fälla ner det”, så lova att berätta för mig. För jag kan verkligen inte förstå.

Ojsan sa...

Man stänger inte toalocket eftersom man då kan glömma att fälla upp det då man ska kissa mitt i natten. Kanske. Har hänt mig, dock hann jag reagera och fälla upp det. Samma grej, fast tvärtom, är då man inte tänker på att ringen är uppfälld och därmed råkar sätta sig på den snuskiga, kalla porslinskanten av bara farten.
Alternativ 2 kan även innefatta "för att inte katten ska dricka ur samt bada tassarna i toaletten".

Matilda sa...

Men det är inget bra argument ju. Har man som rutin att fälla upp och ner locket glömmer man inte ens sömndrucken på natten att fälla upp det. Jag lovar!

Och när man har locket uppe blir ju även ringen man sitter på sådär äcklig som porslinskanten. Enda skillnaden är väl att den inte är kall.

Det där med katten har jag aldrig varit med om. Och då har jag haft typ tio katter i mina dar ... Haha! Men alla argument för att stänga tas tacksamt emot.

Ojsan sa...

Då har du bara haft konstiga katter, det är alldeles normalt beteende! Ehm.

Matilda sa...

Kan ju i och för sig vara så att de aldrig haft en chans att leka med toavattnet eftersom jag ALLTID stänger locket efter mig.