tisdag, februari 15, 2011

Jag yahooade fram det

Hela kvällen har gått åt till att svära över att jag inte kommit ut på sidor som Google driver. Med andra ord: Google, Google översätt och blogger osv. Med ytterligare andra ord: typ de sidor jag jämt är inne på.

Jag har inte kunnat blogga eller läsa bloggar på hela eftermiddagen och kan det fortfarande inte på något annat sätt än via telefonen.
Jag har också varit handikappad i jobbet. Jag har inte kunnat översätta finska vädersajter, som jag faktiskt skulle ha behövt, eller ens kunnat googla!
Gjorde ett tappert försök med Yahoo, men kom ganska snabbt fram till att jag förstår varför verbet inte heter yahooa.

Fasen vad handfallen man är utan ett fullkomligt fungerande nät. Hur gjorde man förr?

6 kommentarer:

Linn sa...

Har Finland blivit Kina? Ba nej google tycker vi inte om *förbjuder*

Matilda sa...

Haha! Men ja, så måste det ju vara! Fasen vilken bra nyhet jag har tills i morgon i så fall. Tack Linn!

Linn sa...

Google har hintat att presidenten är lik Conan O'Brien. Tarja blir sur och FÖRBJUDER Google. Varsågod för scoop.

Ojsan sa...

Vem behöver Google translate då det finns (och håll i dig nu, det här är bra!) BABEL FISH!
http://babelfish.yahoo.com/

Matilda sa...

Linn: Ack ack, du är för sen. Det där skrev vi om i förra presidentvalet ju. Old news!
Fox: Oh my! Man kan skriva hela 150 ord. Räcker kanske till ... ja typ fyra meningar. Suck.

Ojsan sa...

Haha. Om tidningen är lite tunnare än vanligt så vet jag varför då!