torsdag, februari 17, 2011

Är jag den enda latmasken i världen?

Gör folk verkligen saker varje dag? Alltså vettiga saker. Typ tvättar och städar och sånt. Läser man bloggar eller ser på Facebook så håller ju alla på hela tiden. Dammar och grejar.

Är det bara jag som kan ha hela dagar då jag inte gör någonting vettigt alls? Jag behöver inte ens vara bakis för att typ ligga på soffan eller sitta vid datorn precis hela dagen. Det måste väl finnas någon mer än jag som är så här otroligt lat? Säg ja, säg ja, säg ja.

11 kommentarer:

Linn sa...

Eh ja. Jag är typ lataste människan i världshistorien.

Matilda sa...

Gött! Dig kan man alltid lita på!

R sa...

Här är en till latmask :)
Varför göra nåt idag när man kan skjuta upp det till en annan dag :D

Sofia sa...

Ja, ja, ja! Tycker precis som du att det verkar som att alla håller på och fixar och gör saker hela tiden och jag känner mig helt slö och lat.

Men å andra sidan är det nog mest inbillning. Problemet är att man jämför sig själv med massor av människor på facebook. Och av dom typ 100+ vänner man har på fejan så är det ganska troligt att det är åtminstone en som städar idag, och en som går ut och äter, och en som går på bio, men också säkerligen åtminstone 50 pers som inte gör nånting. Det skriver man ju sällan om dock.

Kanske borde börja skriva på fejan när jag gör ingenting istället. Som en uppmuntran till alla dom som också känner sig lata. =D

Anonym sa...

Typ jag är precis så. Kommer mig inte för något när jag är ledig. Bestämmer mig att NU ska jag göra bara en liten stund vid datorn eller TV och plötsligt så är det kväll och dags att gå och sova. Så nä du är inga ensam, inte ens i Ramsdal./Milla som inte ens orkar logga in på Google kontot

Nilla nill@hotmail.se sa...

jag har väldigt många ligga-på-soffan-och-glo-dagar ;)

Ojsan sa...

JA! Det är väldigt ovanligt att jag städar och fixar varje dag. Oftast jobbar jag, lagar middag, sätter mig i soffan med datorn eller tv:n. Jag ksn t.o.m (nästan utan att skämmas) sitta INNE såna vackra vinterdagar som i söndags, och bara slösurfa. Jag är proffs på att göra "ingenting"!

Matilda sa...

R: Precis, det är mitt motto också!
Sofia: Det ska jag börja med – skriva ”gör ingenting vettigt alls” och så. Så alla andra kan få känna sig duktiga. Hihi.
Milla: Gött! Det är samma här. Jag fastnar skitlätt framför skitprogram på tv:n eller framför Uno på datorn. Men så är jag en beroendepersonlighet också.
Nilla: Ja, jag med faktiskt. Typ fem av veckans sju. Om man räknar bort matlagning som syssla alltså.
Fox: Jag är också proffs! Pojkvännen häpnas ibland hur jag får dagarna att rinna iväg. Hehe.

Erica sa...

Fast var GLAD för det Matilda!! Sedan jag blev hemma och vi flyttade till huset har allt det där stigit mig åt huvet. Förut kunde jag gott och väl finna mig att inte göra nånting. Nu kan jag knappt stava till göra ingenting. Jag kan inte ens sitta i soffan och titta på favoritprogrammen utan att bli rastlös om jag inte samtidigt "gör" nånting. Typ viker tvätt.
Johan håller på o blir galen på mig för att jag aldrig kan sitta stilla längre.
Datorn kan stå på hela dagarna o jag går ofta hit o sätter mej. Men oftast MAX 5 min åt gången. Sen måste jag gå o "göra nåt". plocka en grej här eller två. Fixa en maskin tvätt. Rätta till lakan som ligger snett eller nåt annat hystersiskt. blir SÅÅÅ stressad av om det ligger en tröja i soffan eller en dammtuss på golvet.

Så, ja, jag önskar faktiskt att jag kunde återgå lite till hur jag var förr. Bara för att sänka kraven på mig själv.

Så det finns två sidor av myntet, återigen =)

Erica sa...

p.s. man kunde ju önska dock att huset var i toppskick städat hela tiden eftersom jag håller på sådär. Men icke... ;-)

Matilda sa...

Erica: Sant, det finns två sidor av myntet. Jag är glad till viss del, men tycker samtidigt inte om att jag saknar energi så ofta.
När det gäller dig borde du släppa kraven! Du måste låta dig själv vila och slappna av och bara göra ingenting. Därmed basta! Man måste få göra det emellanåt för att orka. Tänk på det. Kram!