fredag, februari 25, 2011

Den stora risken med hängslen


I dag har jag svarta vida byxor, svart glansig skjorta och svarta hängslen på mig. Min kollega frågade var jag hade varit i dag. Modevisning? frågade han. Nej cirkus! svarade jag.

Men egentligen gillar jag hängslen. Gillar mycket till och med. Den enda nackdelen är att de drar upp byxorna (som väl egentligen är syftet?) vilket dels gör dem aningen korta vid fötterna och dels lite väl tajta i grenen.
Och trots att jag vet att byxorna inte är så tajta att de smiter åt i grenen kan jag inte låta bli att gå och dra i dem, allt för att undvika det värsta. Ja, jag kan till och med kalla det döden.

Döden stavas nämligen cameltoe.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah ah ah. I thought that I was the only one coping with the 'pull up' effect of suspenders. I love to wear them too despite the wedgie and tight crotch that happens frequently. I used to spend my time pulling my pants down whcih was sometimes umbarrassing, now I just live with it. It's just such an incredible feeling on my shoulders!

Elodie