onsdag, februari 02, 2011

Bäst av 76

Hörde nyligen att i Sverige, på de nio eller tio av de vanligaste kanalerna, kan man just i detta nu se 76 olika matprogram. Det är ”Halvåtta hos mig”, ”Vad blir det för mat?”, ”Leila bakar”, ”Kniven mot strupen”, ”Nigella”, Jamie Oliwer gör allt möjligt” och ”Master chef”. För att nämna några. Hur mycket som helst att se för den som gillar mat och matlagning alltså.

Med andra ord, en orgie för mig.

Men i dag har jag ännu en gång fått bekräftat att det finns ett program som slår alla andra. Och det är faktiskt inte Per Morbergs. Det är ”Plura och Mauros kök”. Lagom avancerad mat, lagom dos mat och lagom dos underhållning.
Det är så skönt att man blandar ytligt ”lära känna”-snack med frågor som meningen med livet. Allt kryddat med ansenliga mängder alkohol, sköna människor, röka och bra musik. Helt perfekt, helt enkelt.

3 kommentarer:

Ojsan sa...

Håller med, framför allt så är det så okonstlat på nåt sätt. Eller åtminstone inbillar jag mig det. Och så hela mixen då. Överlag så känns Plura som en skön snubbe, må vara sen att han inte alltid är Guds bästa barn. Men han står ju för det också!

Matilda sa...

Det är spriten som gör att det blir okonstlat tror jag. Hehe.
Och ja, Plura verkar helskön. Skulle lätt hänga och kedjeröka med honom en kväll. Trots att jag inte röker längre.

Ojsan sa...

Haha, det ligger kanske nåt i det jo..