tisdag, oktober 18, 2011

Celiaki och cancer

Jag skriver om glutenintolerans i dag. Skriver en faktaruta om symptomen och är helt övertygad om att jag har det. Om mer än fem grejer stämmer in på mig bockar jag av den. Check på celiaki.
Som vanligt alltså. Läser jag om en sjukdom eller om psykiska problem tror jag att jag lider av det. Nämn en sjukdom och jag tror att jag har haft den.
Häromdagen var jag till exempel övertygad om att jag hade typ cancer i käken (troligtvis tandvärk i kombo med snor i bihålan) och frågade pojkvännen om jag skulle dö.

”Man dör inte av hypokondri” svarade han då.

Pöh.

10 kommentarer:

mamaMill sa...

Dr. David haha :)

Linda sa...

Haha!

Matilda sa...

Narras ni bara!

Fia sa...

*flin* =)

Hanna sa...

Han är helt underbar! Skrattade så att jag grinade.

Matilda sa...

Fia: Jag flinade också!
Hanna: Jag vet!

Jojjo sa...

GHahaha, störtskönt svar! Och skönt att det finns fler... sa till läkaren förra veckan när jag var dit för min onda axel att jag hade en knöl i halsgropen. Har varit övertygad om att det är typ cancer eller sköldkörteln eller nåt sånt där läskigt. "Vet du, det är nog bara fettvävnad" sa han. "Kroppen förändras ju när man blir äldre". Så gick jag därifrån och kände mig både hypokondrisk och gammal, haha

Matilda sa...

Haha, doktorn gav också ett skönt svar!
Och trevligt att vi är fler. Hypokondri är en farlig sjukdom!

Erica sa...

Hahaha...ni är ju bara för underbart, ljuvligt härliga ni båda <3

Matilda sa...

Haha! Dito vännen!